sâmbătă, 17 martie 2018

prima dragoste


Eu stau în copac și arunc cu pietre în geamul preotesei.
Nu mă vede și drăcuie cu chef. Iar a tras la măsea.
Ieri i-am furat puii de pisică, i-am pus într-o pungă de plastic.
S-au sufocat. Eu i-am pus morți pe pervaz.
Ea l-a pus pe preot să le cânte ca la slujba de înmormântare.
Ce chestie, păsările astea cântă de parcă sunt jucării
cu cheiță. O învârți și ele cântă. Pe frunze sunt omizi mari, grase.
Iau una și o mănânc. Preoteasa m-a ochit
și strigă agitând mătura la mine să cobor dracului din copac altfel
se duce la jandarm. Mie îmi pare drăguță așa furioasă
cum e. Cobor din copac. Ea mă altoiește, eu o iau în brațe și o sărut.
Rămâne mască. O iau la goană fluierând și lovind bolovanii.
Ziua abia începe și începe al naibii de bine.
Trec în goană pe uliță și ajung la râu. Mă scald, fac valuri cu mâinile,
stropesc o fată care se uită la mine. Ea țipă.
Eu ies în chiloți din apă și îi zic că cine ajunge primul la nuc
are dreptul să-i dea o palmă celuilalt fără să primească alta în schimb.
Fata râde și fuge spre nuc. Mă iau după ea.
Are fundul mic și părul castaniu îi ajunge până la mijloc.
Normal că o las să ajungă prima. Cum ajunge sare 
în sus de bucurie și strigă: Te-am făcut! Dar nu-ți dau o palmă!
Atunci ce? Un sărut? Nu, o să-ți dau două palme!
Și îmi trage două palme usturătoare peste amândoi obrajii.
Eu îmi ies din pepeni și îmi trag la rândul meu două palme peste obraji.
Ea râde și mă ia în brațe așa în chiloți cum eram.
Ne tăvălim prin iarbă până ne lovim de rădăcina groasă a nucului
pe unde trec și acum după zeci de ani și îmi amintesc
înfiorat prima mea dragoste de elev în a VIII-a în vacanță la bunici.


Niciun comentariu: